dinsdag 6 oktober 2009

Publicatie in de Elsevier!




En dit is nou precies waarom ik een blog ben begonnen. Omdat ik nu met jullie kan delen hoe blij ik ben met mijn publicatie in de Elsevier. Het is nummer 39 met Angela Merkel op de cover, pagina 87. Joehoe!

Ik moest voor dit dubbelportret naar Apeldoorn. Ik was goed voorbereid en had m'n flitslampen meegenomen. Maar al bij de receptie had ik een probleem, want in het hele gebouw mocht niet gefotografeerd worden. Dat zou betekenen dat ik buiten te werk moest gaan, maar ik had nu net die mooie flitslampen meegenomen en die gaan, helaas, op stroom. Ik was dus afhankelijk van stroom en van een binnenlocatie.

Security is een raar soort. Ze zijn onmisbaar, maar soms hebben ze ook gewoon te weinig te doen. Ik wilde per se binnen fotograferen en had echt stroom nodig, dus besloot m'n charmes in de strijd te gooien en ging een beetje op een zielige toon uitleggen dat ik heeelemaal uit Amsterdam was gekomen en dat ik nu weer voor niks terug kon gaan. Ze moesten er hartelijk om lachen en gingen met z'n drieen alsnog toestemming aanvragen bij 'de baas'. Intussen ben ik gewoon op zoek gegaan naar een locatie, heb m'n lampen neergezet en was startklaar voor m'n portret. En jawel, ik kreeg toestemming voor mijn foto's. Ik kreeg zelfs een persoonlijke security man die een oogje in het zeil hield. God know's why...

De dame en heer in kwestie, waar het allemaal om draaide, waren zeer goed gemutst. Nog even en hun vakantie ging beginnen. Geen enkele tegenwerking van hun kant. M'n lampen heb ik bijna direct uitgezet. Het licht zoals het was, was veel mooier. We hadden het dus net zo goed buiten kunnen doen...Nee, het was een klein lesje 'kill your darlings'. Je kan nog zoveel moeite doen voor een goede foto. Soms moet je dat gewoon vergeten en gaan voor het beste resultaat. In dit geval was dat dus met natuurlijk licht en is dit mijn beste resultaat.


Tot snel!

1 opmerking:

  1. Amyyyyy, waar blijven je nieuwe blogs? En vooral je nieuwe mooie fotootjes?! Kus Karianne

    BeantwoordenVerwijderen